1 Get The Look - Valentino Spring Summer 2012

Jag älskar att inspireras av modevisningarnas makeup och den här gången fastnade jag direkt för Valentino! Modellerna bar en väldigt enkel makeup med mycket lyster så jag tog fram mina favoritprodukter för att ta fram denna look. Även modellernas hår som var flätat i fantastiska uppsättningar tycket jag var superfint, men det blir en how-to i ett annat inlägg!
Från Vänster uppifrån till Höger nedifrån:
  1. Laura Mercier Luster Eyecolour i färgen Topez
  2. Laura Mercier Hydratint Lip Balm i färgen Nude
  3. Laura Mercier Luster Eyecolour i färgen Pink Pearl
  4. Laura Mercier Thickening and Buildining mascara i färgen Black
  5. Benefit Cheek an Lip Stain PosieTint
  6. Laura Mercier Illuminating Tinted Moisturizers spf 20 i färgen Bare Radiance
  7. Isadora Ögonkajal i färgen Blonde'
Du börjar med att lägga den lystergivande fuktkrämen över hela ansiktet. Jag väljer inte en foundation som är helt täckande eftersom jag vill att resultatet ska bli fräscht och naturligt. Sedan tar du tre droppar av Posietint på varje kindben och smörjer in. Se till att inga streck syns och lägg till en extra droppe om du vill ha mer färg! Nu tar du ena skuggan, Pink Pearl över hela ögonlocket och suddar ut linjer. Lägg även skuggan lite tunt under nedersta fransraden samt i ögonvrån för att öppna upp ögat. Ta nu den andra skuggan i färgen Topez och skugga lätt i globlinjen för att addera djup. Använd även en vassare borste för att rita en eyeliner med Topez. Sudda noga så att färgerna blandas. Rita lätt med den ljusa kajalen på insidan av nedersta fransraden och lägg på ett lager mascara. Avsluta med att dutta på läppbalsamet med fingrarna. Se till att amorbågen får lite xtra på sig så ser läpparna större ut! Tada! Färdig!

Kommentarer
Postat av: Hannah och Bella

Hoppas att du får en fantastisk dag! :)

2012-02-22 @ 14:49:13
URL: http://zolo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0